Activități întreprinse în fața instituțiilor din România
Intervențiile mele, în forurile internaționale în favoarea României pentru sprijinul valorilor şi al instituţiei familiei, sunt numeroase însă, am realizat un număr la fel de mare de intervenții şi în instituţiile României.
Timp de 13 ani am pledat pentru valori, pentru dreptul la viaţă al copiilor nenăscuţi, pentru căsătoria şi familia naturală, precum şi pentru alte subiecte similare.
Unele demersuri au fost făcute doar prin Alianţa Familiilor din România, dar cele mai multe au fost realizate împreună cu alţi colegi de la organizaţii pro-familie şi pro-viaţă, în special Asociaţia “Pro-Vita” Bucureşti.
Din multitudinea intervenţiilor sus amintite, le voi menţiona doar pe cele mai recente, respectiv cele întreprinse în anul 2018, cu privire la revizuirea Articolului 48 din Constituţia României.
În anul 2016 a fost înregistrat la Curtea Constituţională a României (CCR), Cazul Coman.
Cazul Coman urmărea neconstituţionalitatea paragrafului din Articolul 277 cuprins în Codul Civil, care nu permite recunoaşterea în România a căsătoriilor între persoane de acelaşi sex, încheiate în străinătate. CCR a transmis cazul Curţii Europene de Justiţie, care în primăvara lui 2018 a respins obiecţiile cuprinse în Cazul Coman, refuzând să impună României recunoaşterea căsătoriilor între persoane de acelaşi sex.
În 18 iunie 2018 AFR şi Pro Vita au înregistrat un amicus curiae în CCR, solicitând încă odată respingerea Cazului Coman. [citește documentul aici]
Iar în prima săptămână din iulie, CCR a respins pretenţia de neconstituţionalitate a Articolului 277 din Codul Civil.
În data de 13 septembrie 2018 AFR şi Pro-Vita au înregistrat un alt amicus curiae la CCR, solicitând Curţii validarea pentru a doua oară a referendumului programat pentru data de 6 şi 7 octombrie.[citește documentul aici]
Un număr relativ mare de organizaţii neguvernamentale române şi străine, având în frunte pe Amnesty International, au atacat propunerile de revizuire ale Articolului 48 pe motiv de neconstituţionale. Însă în 18 septembrie, CCR a respins din nou pretenţiile de neconstituţionalitate şi motivaţiile propuse de Amnesty International pentru anularea referendumului, dovedind, în mare parte, că raţionamentul propus de AFR şi Pro Vita cu privire la legalitatea referendumului a fost valid.
Decizia Curții Constituționale a fost favorabilă legii de revizuire, cu majoritate de voturi (8-1), înlăturând astfel ultimul obstacol de realizare al referendumului. Decizia CCR poate fi citită aici: [citește documentul aici]
După referendumul din data de 6 şi 7 octombrie 2018, la o distanţă de câteva zile, în Parlament a fost iniţiată legea parteneriatelor civile, cu solicitarea ca proiectul de lege să fie dezbătut în regim de urgenţă. Iar în data de 16 octombrie am înregistrat un demers în Senatul României, solicitând în numele Alianţei Familiilor din România şi a mişcării pro-familie din România, ca legea să nu fie trecută în regim de urgenţă prin Parlament. În urma demersurilor noastre, beneficiul regimului de urgenţă a fost respins tacit. [citește documentul aici]